Co nejvíce obdivovali návštěvníci Prague Car Festival?

Co nejvíce obdivovali návštěvníci Prague Car Festival?

6. ročník Escape6 Prague Car Festival počátkem září opět představil stovky unikátních vozů a zajímavý doprovodný program. Sériové automobily, supersporty, závodní týmy a také upravené automobily z celé Evropy poskytly návštěvníků úžasnou podívanou. Vše podpořily show na venkovní výstavní ploše i na pódiu v hale. Nechybělo klasické focení s modelkami, herní konzole a spousta zábavy. Ovšem co nejvíce obdivovali návštěvníci Prague Car Festival?

Pokud jste si odpověděli – ELEKTROMOBILY – tipovali jste správně. Ty byly sice na 22 tisících metrech výstavní plochy a mezi skoro pěti sty auty početně v menšině, ale co se zájmu 17 tisíc návštěvníků týče, v drtivé většině. Málokdo si nechal ujít pohled, posezení a selfíčko s již legendární sportovní limuzínou Tesla Model S. Mnoho nebylo těch, kteří si už mohli osahat a na vlastní oči spatřit SUV Tesla Model X. Zde se jim obého dostalo měrou vrchovatou. Stánek s nimi byl neustále v obležení.

Dotazy směřovaly na spousty technických detailů, zapínal se středový ovládací displej, ukazoval přední i zadní kufr, kde zcela chyběl motor, dveře Falcon Wings létaly nahoru a dolů. V praxi se ukázalo, že Tesla už není automobil, jde fakticky o počítač na kolech, ovládající dle pokynů řidiče všechny funkce vozu. O možnosti dálkového ovládání přes mobilní telefon nemluvě.

Vědomí, že nejde o zrovna laciné vozy, ale současně o elektromobilní špičku, zabíralo. Hodnoty zrychlení pak lehce překračovaly všechny parametry vychvalované různými supersporty a vytuněnými spalovacími vozy v okolí, ať už používaly paliva klasická nebo speciálně upravená. Elektromotor v tomto ohledu není snadné překonat. Málo se to ví, ale i Porsche používá elektromotory ve své nabídce. Ovšem jen jako pomoc spalovacímu motoru, aby překlenul mezery ve výkonu v nástupu turba, řazení samočinné převodovky atp.. Pokud se ptáte, proč ta složitost, když stačí váleček velikosti kyblíku na nápravě auta a deska s bateriemi v podvozku mezi koly, s ideálně rozloženou vahou 50:50 mezi obě nápravy, ptáte se správně.  A nezbývá, než se pokochat záběry na oba elektrické skvosty.

Zde si můžete prohlédnout report z akce a video:
https://fdrive.cz/clanky/co-bylo-k-videni-na-nasem-stanku-na-prague-car-festivalu-1364