Vy se ptáte, my odpovídáme: Proč elektromobil?

Vy se ptáte, my odpovídáme: Proč elektromobil?

A proč NE?! Jezdili jsme nejdříve na elektřinu, pak na benzín, dřevoplyn, naftu, propan butan, zemní plyn, zkoušíme biopaliva z rostlin a opět se vracíme k bateriím a elektřině.

Elektromobil JE TICHÝ. Představte si město, kde nehučí auta, slyšíte řeč chodců, zpěv ptáků, šumění větru v korunách stromů, cinknutí lžičky o šálek na stolku před kavárnou, kde si můžete bez obav otevřít okno a uslyšíte se navzájem.

Elektromobil NESMRDÍ. Představte si město, kde je vzduch podobný lesnímu, kde cítíte vůni záhonu, vůni kvetoucího keře či stromu, vůni kávy z okna kavárny, kterou míjíte, kde si můžete bez obav otevřít okno a nedusíte se.

Elektromobil NEVYPOUŠTÍ JEDY, KAMKOLIV VJEDE. Představte si město, kde se můžete normálně nadýchnout, kde nevdechujete tisíce jedů a zplodin, kde netrpíte kašlem, rýmou, astmatem, kde si můžete bez obav otevřít okno a vyvětrat pokoj, aniž si z něj uděláte plynovou komoru.

Elektromobil SE JEDNODUŠE OVLÁDÁ. Stisknete tlačítko START, ozve se decentní pípnutí a je ticho. Přesto je “auto nastartováno”. Zvolíte páčkou jízdu vpřed, vůz se neslyšně rozjíždí. Stlačíte pedál, bleskově a tiše zrychluje. Pouštíte pedál, stejně tiše brzdí elektromotorem, vůz zpomaluje a současně rekuperuje = nabíjí baterie. Všechny elektromobily mají automatickou jednostupňovou převodovku. Jen točíte volantem a hýbete chodidlem.

PROTOŽE UŽ JE Z ČEHO VYBÍRAT. Peugeot Ion/Citroen C Zero/Mitsubishi iMiev, Nissan Leaf, Nissan eNV200, Kia Soul EV, Smart ED, Renault Twizy, Renault Zoe, Renault Fluence ZE, Renault Kangoo ZE, Citroen Berlingo ZE/Peugeot Partner ZE, VW eUp!, VW eGolf, Mercedes Benz B electric, Ford Focus electric, Aixam electric, Fiat 500e, BMW i3, Citroen eMehari, Tesla Roadster, Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla III …..

PROTOŽE JEZDÍTE SKORO ZADARMO. Např. průměrná spotřeba Nissanu Leaf (auto velikosti VW Golf) je 15 kWh na 100 km. Nabijete ho z každé elektrické zásuvky, kde 1 kWh stojí běžně do 5,- Kč. Jezdíte za 75,- Kč na 100 km, cenu 2 litrů benzínu. Noční proud, který díky vlastnictví nebo pronájmu elektromobilu od dodavatele elektřiny dostanete, stojí 2,50 Kč / 1 kWh. Jezdíte za 37,50 Kč na 100 km, prakticky 1 litr kvalitnějšího benzínu. Můžete využívat třeba rychlonabíjecí i běžné stojany ČEZ za paušální platbu  546,- Kč/měsíc. Bez omezení množství odebrané elektřiny. To není ani půlka běžné benzínové nádrže. A (nejen) v obchodních centrech jsou k dispozici nabíjecí zásuvky obvykle zcela zdarma.

PROTOŽE KDO SE JEDNOU SVEZL, UŽ NECHCE JINAK.